ديجيتال ماركتينگ | ||
|
فيل اسپنسر و Kareem Choudhry در جريان يك مصاحبه با مجله Fortune اطلاعات بيشتري از سختافزار Project xCloud و مدل جديد بيزينس آن منتشر كردند. در اين ويديو Choudhry آخرين مدلهاي سختافزر xCloud را نشان ميدهد كه هماكنون در ۱۳ منطقه در سراسر دنيا مستقر شده است. در ادامه اسپنسر توضيح ميدهد: استريم چيزي نيست كه فردا همه سراغ آن بروند، بلكه ما آن را براي يك دهه بعد برنامهريزي كرده ايم. همچنين اسپنسر تاكيد ميكند كه استريم به هيچ عنوان جايگزيني براي كنسولها نخواهد بود، بلكه مكمل آن محسوب ميشود. سرويس Project xCloud قرار است از ماه اكتبر با حداقل ۲۰۰۰ بازي در دسترس قرار بگيرد. منبع : mspoweruser ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۷:۲۰ ] [ امير روزي طلب ]
خوب به اطرافتان نگاه كنيد. چه مي بينيد؟ بله دنيايي از رنگ هاي مختلف و جذاب. به هر سمتي كه سرتان را بچرخانيد با طيفي از رنگ هاي شاد يا حتي غمگين مواجه مي شويد كه قسمت هاي مختلف را پر كرده اند. هر كدام از اين رنگ ها زباني دارند. اين ها بر روي احساسات، رفتارها و افكاري كه در سر مي پرورانيم تاثير مي گذارند. در دنياي طراحي وب هم، استفاده از رنگ ها اهميت زيادي دارد. رنگ بر روي جايي كه نگاه مي كنيم، جايي كه بر روي آن كليك مي نماييم و تعاملي كه با عناصر سايت داريم اثر گذار خواهد بود. به همين خاطر است كه شما به عنوان طراح سايت بايد كاركرد رنگ ها و تاثيري كه بر روي روح و روان انسان ها دارد را درك كنيد و در طراحي هايتان به درستي از آن ها استفاده نماييد. شايد مثل خيلي از افراد اطلاعات جزئي درباره روانشناسي رنگ ها داشته باشيد. مثلا خيلي ها مي دانند كه رنگ قرمز در فرهنگ غربي به معناي خطر و در فرهنگ ما به معناي شادي و هيجان است. اما يك نكته مهم در اين حوزه وجود دارد كه قبل از ورود به بحث اصلي بايد به آن اشاره كنيم. درك افراد از رنگ ها بسيار متفاوت است و هر فردي رنگي را به معناي متفاوتي درك مي كند. وقتي صحبت از رنگ به ميان مي آيد افراد اولويت ها و علايق شخصي خودشان را خواهند داشت كه اين اولويت ها تحت تاثير جايي كه بزرگ شده اند، تجاربي كه از زندگي كسب كرده اند و پس زمينه فرهنگي كه دارند قرار مي گيرد. بد نيست براي مشاهده يك روانشناسي رنگ مناسب به سايت خبرنگاران جوان نگاهي داشته باشيم. با وجود همه مواردي كه بيان كرديم هنوز هم پاسخ دادن به رنگ ها يك سري الگوي عمومي دارد كه در اين مقاله سعي مي كنيم به همين موضوع بپردازيم. رنگ هاي اطراف مان چه معنايي دارند؟ قبل از هر چيزي بايد بدانيد كه هر رنگي در فرهنگ هاي مختلف معناي خاص خودش را دارد. درك اين موضوع به شما كمك مي كند از بروز سوء تفاهم ها پيشگيري كنيد و افراد را آزرده خاطر نسازيد. به عنوان مثال در فرهنگ غربي ها، رنگ سفيد به طور سنتي همان رنگ لباس سفيد عروس است و رنگ سياه براي مراسم تدفين به كار مي رود. با اينحال در كشوري همچون هند كه عروس معمولا لباس قرمز مي پوشد رنگ سفيد معنايي كه در فرهنگ غربي وجود داشت را ارائه نمي كند. هندي ها در مراسم تدفين شان از رنگ سفيد استفاده مي كنند. مي بينيد هر فرهنگي درك متفاوتي از معناي رنگ ها دارد. پس به عنوان طراح اين وظيفه شماست كه قبل از هر چيزي معناي رنگ در فرهنگ تان را خوب بشناسيد. رعايت اصول روانشناسي رنگ در طراحي سايت براي فروشگاه بسيار مهم است چرا كه بايد به گونه اي طراحي شود تا حواس خواننده پرت نشود. در ادامه سعي مي كنيم اين موضوع را با جزييات بيشتري مورد بررسي قرار دهيم. رنگ قرمز در فرهنگ غربي ها رنگ قرمز نمادي از گرما، خطر، خون و علامت ايست است. در فرهنگ هندي، رنگ قرمز يك رنگ قدرتمند محسوب مي شود كه معنايي مثل ترس، آتش، ثروت، قدرت، خلوص، باروري، عشق و زيبايي دارد. در افريقاي جنوبي قضيه كمي متفاوت است. در اين فرهنگ رنگ قرمز به عزاداري و سوگواري مربوط است و علامت قرمز در پرچم آن نماد خشونت و قرباني هايي است كه در طول مبارزه براي رسيدن به استقلال فدا شده اند. در سنت تايلندي ها، هر روز هفته رنگ خاص خودش را دارد و به خداي خاصي مربوط مي شود. رنگ قرمز براي روز يك شنبه در نظر گرفته شده و با خداي خورشيد ارتباط دارد. سايت هاي بسياري مانند بانك ملت از اين رنگ به عنوان رنگ اصلي سايت خود استفاده مي كنند. در فرهنگ چيني ها، رنگ قرمز نمادي از جشن هاست و به معناي خوش شانسي، خوشحالي و عمر طولاني است. در ايران هم رنگ قرمز به معناي اميد به زندگي، شجاعت، اراده قوي و گرمي است. رنگ سبز رنگ سبز يك رنگ ملي در ايرلند محسوب مي شود و با خوش شانسي،پاتريك مقدس و لپركان (موجود خيالي در اساطير سنتي ايرلندي) مرتبط است. در كشورهاي غربي رنگ سبز نشان دهنده بهار،پول، خام بودن، حسادت و حرص و طمع است. در بيشتر فرهنگ هاي اسيايي اين رنگ با زندگي لايزال، آغاز جديد، باروري، جواني، سلامت و موفقيت مرتبط است. رنگ زرد در فرهنگ فرانسوي ها، رنگ زرد نشان دهنده حسادت، ضعف، خيانت و مخالفت است. در قرن دهم فرانسوي ها درب خانه تبهكاران و خيانتكاران را به رنگ زرد در مي آورند. در المان رنگ زرد نشان دهنده حسادت است. اين در حاليست كه در فرهنگ چيني ها رنگ زرد با ***گرافي مرتبط است. در ملت هاي آفريقايي، رنگ زرد با افرادي كه رتبه هاي بالاي اجتماعي دارند مرتبط است. در ژاپن رنگ زرد نشان دهنده شجاعت، ثروت و تهذيب است. رنگ آبي در فرهنگ غربي ها، رنگ آبي به معناي احساس ناراحتي يا غمگين بودن است. رنگ آبي همچنين رنگ مردانه در فرهنگ غربي ها محسوب مي شود و نشان دهنده تولد نوزاد پسر است. اين موضوع در چين كاملا متفاوت است. در اين كشور رنگ آبي رنگ زنانه است. در كشورهاي اسياي شرقي رنگ آبي به عنوان رنگ امنيت، محافظت است و نشان دهنده بهشت، معنوي بودن و ابدي بودن است. در ايران رنگ آبي به معناي جاودانگي و ماندگاري است. سايت هايي كه در زمينه ويديو و فيلم فعاليت مي كنند مانند نماشا بهترين گزينه براي انتخاب اين نوع رنگ ها هستند در كل اين رنگ براي طراحي وب سايت موزيك بسيار مهم است چرا كه با اين رنگ مي توان آرامش را به مخاطبان خود هديه كرد. رنگ صورتي در فرهنگ غربي ها رنگ صورتي به عنوان رنگ زنانه، عشق و رمانتيك بودن شناخته مي شود و نشان مي دهد فردي قرار است نوزاد دختر به دنيا بياورد. در بيشتر كشورهاي شرقي هم رنگ صورتي همين معنا را دارد. با اينحال در ژاپن رنگ صورتي بيشتر از اينكه رنگ زنانه باشد، رنگ مردانه است. در چين، رنگ صورتي تا زماني كه فرهنگ غربي وارد اين كشور نشده بود، اصلا به عنوان رنگ شناخته نمي شد. به همين خاطر واژه اي كه در چين براي توصيف اين رنگ به كار مي رود به معناي رنگ خارجي است. در ايران نيز ني ني سايت با بهره گيري از اين نوع رنگ سايتي جذاب براي بانوان طراجي كرده است. خيلي راحت مي توان رنگ ها را با درك شخصي و فرهنگي كه داريم ارتباط دهيم اما اگر مي خواهيد سايتي ايجاد كنيد، تصويري طراحي كنيد يا محصولي توليد كنيد بايد ببينيد در چه كشوري زندگي مي كنيد و در اين كشور رنگ هاي مختلف چه معنايي دارند. به عنوان مثال اگر مي خواهيد محصول يا طرحي را براي مشتري چيني طراحي كنيد بهتر است از رنگ قرمز يا سبز به جاي صورتي استفاده كنيد. در اين ميان مشترياني كه در كشورهاي اسياي شرقي زندگي مي كنند رنگ آبي را دوست دارند و ژاپني ها بيشتر رنگ زرد را ترجيح مي دهند. اولويت هاي رنگي براي مردان و زنان وقتي صحبت از اولويت هاي رنگي به ميان مي آيد، تحقيقات موجود نشان مي دهد مردان و زنان اولويت هاي رنگي مختلفي دارند. يكي از اين تحقيقات كه تفاوت ها و شباهت هاي فرهنگي را بر اساس ارتباط رنگي، اولويت ها و فعاليت هاي اينترنتي افراد مورد بررسي قرار داده است نشان مي دهد هر فردي اولويت هاي رنگي مختلفي دارد. اين پروژه نشان مي دهد مردان و زنانرنگ آبي را دوست دارند. با اينكه 23 درصد از زنان عاشق رنگ بنفش هستند مردان اصلا علاقه اي به اين رنگ از خود نشان نمي دهند. مطالعه ديگري كه بر روي درك رنگ ها و اولويت هاي رنگي انجام شده نشان مي دهد مردان رنگ هاي بولد را بيشتر دوست دارند. اين در حاليست كه زنان رنگ هاي نرم تر و آرام تر را بيشتر ترجيح مي دهند. بايد توجه داشته باشيد سايت هاي مطرح كشور مانند ستاره تمامي اين نكات را با دقت رعايت كرده اند تا به چنين جايگاهي برسند. رنگ در دنياي بازاريابي آنلاين رنگ بر روي گشت و گذار افراد در دنياي آنلاين اثر مي گذارد. در مطالعه اي با عنوان تاثير رنگ در بازاريابي، محققان دريافتند بيش از 90 درصد قضاوت هاي انجام شده درباره محصولات بر پايه رنگ است (هر چند اين موضوع به نوع محصول هم ربط دارد). مطالعه ديگري هم نشان مي دهد براي 85 درصد خريداران، رنگ اولين دليل براي خريد محصول است. نيل پاتل يكي از وبلاگ نويسان معروف در حوزه بازاريابي و سئو دريافت زماني كه رنگ دكمه call to action در صفحه اصلي از آبي به زرد تغيير مي كند نرخ تبديل تا 38 درصد افزايش مي يابد. برخي از مطالعات هم تلاش كرده اند كلمات و عباراتي كه افراد به كلمه خاصي نسبت مي دهند را مورد كاوش قرار دهند. اين مطالعات نشان مي دهد: اعتماد: بيشتر شركت كنندگان اين مطالعه رنگ ابي كه در كنار سفيد قرار مي گيرد را انتخاب مي كنند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۵:۲۳ ] [ امير روزي طلب ]
استوديو ريسپاون راههاي متفاوتي را براي مقابله با متقلبان بازي Apex Legends درنظر گرفته است كه يكي از آنها استفاده از يك سيستم Matchmaking براي رويارويي اين افراد با يكديگر است. استوديو ريسپاون (Respawn Entertainment)، سازنده بازي Apex Legends، در حال انجام كارهاي مختلف براي مقابله با متقلبان است تا بتواند يك فضاي سالم را بري كاربران ايپكس لجندز بهوجود بياورد. طبق جديدترين اخبار بازي، استوديو ريسپاون در حال طراحي يك سيستم بن خودكار است تا بتواند با تقلب كنندگان مقابله كنند. درواقع استوديو ريسپاون منابع و سرمايهگذاريهاي خود را افزايش داده است تا بتواند با كدهاي تقلب بهروز و جديد هم مقابله كند. ازاينرو آنها در حال طراحي سيستم Matchmaking ويژهاي هستند كه متقلبان و اسپمرهاي شناسايي شده را دركنار يكديگر قرار ميدهد. مورد بعد كه تيم سازنده سعي دارد آن را انجام بدهد، اين است كه كاربران متلقب نتوانند حساب كاربري متعددي بسازند تا از بن شدن جلوگيري كنند. ازاينرو ريسپاون از سيستم تاييد حساب كاربري دو مرحلهاي استفاده خواهد كرد. همچنين آنها سسيستمهاي شناسايي خود را بهبود خواهند داد تا حساب كاربريهاي اسپم شده قبل از استفاده شناسايي و مسدود شوند. در ادامه مشخص شده است كه ريسپاون اينترتينمنت برنامه ويژهاي هم براي كاربراني درنظر گرفته است كه عمدا با متقلبان همگروه ميشوند، زيرا تيم سازنده ايپكس لجندز معتقد است كه اين افراد هم متقلب بهحساب ميآيند و نبايد با افراد معمولي همگروه شوند. بعضي از كاربران رديت هم به تيم سازنده پيشنهاد دادهاند كه سيستمي را راهاندازي كنند تا بينندهها (Spectator) بتوانند دوربين خود را روي ساير گروههاي داخل بازي هم قرار بدهند و بهتر تقلب كنندگان را شناسايي كنند. ريسپاون در جواب به اين درخواست، اعلام كرده است كه ويژگي ذكر شده در حال توسعه است. همچنين بازيكنان ازاينپس ميتوانند همتيميهاي متقلب خود را هم گزارش كنند. استودي ريسپاون دراينباره ميگويد: همانطور كه قبلا هم اعلام كردهايم، مبارزه عليه تقلب كنندگان ادامه داشته و انجام اين كار براي ما اهميت بالايي دارد. ما از تمامي كاربراني كه طي هفته گذشته با گزارشهاي خود به ما كمك كردند تا تقلب كنندگان را شناسايي كنيم، تشكر ميكنيم. منبع : eurogamer ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۷:۱۹ ] [ امير روزي طلب ]
بازي Call of Duty: Modern Warfare داراي حزب و زير مجموعههايي است كه هركدام از آنها نقشهاي متفاوتي در بازي دارند. دركنار بخش داستاني، يكي از مواردي كه كاربران منتظر آن هستند، منتشر شدن اطلاعات از بخش چندنفرهي بازي Call of Duty: Modern Warfare است كه در تاريخ ۱۰ مرداد ماه (يك آگوست) شاهد اين اتفاق خواهيم بود. اين در حالي است كه بهتازگي جوئل امسلي، كارگردان هنري بازي Call of Duty: Modern Warfare، در رديت اطلاعات جديدي را از بخش چندنفرهي بازي منتشر كرده است. باتوجهبه جديدترين اخبار بازي، كالاف ديوتي: مدرن وارفر داراي دو حزب اصلي است كه بازيكنان آنها را با نام سوپر فكشنها مشاهده ميكنند. همچنين زيرمجموعههايي هم براي اين دو گروه درنظر گرفته شده است كه هركدام از آنها ويژگيهاي مخصوصبه خودشان را دارند. جوئل امسلي دراينباره ميگويد: آنها سوپر فكشنها هستند كه از شرق و غرب جهان انتخاب شدهاند. به دو نيروي مختلف نياز داشتيم تا بتوانيم ساختار بازي را بهوجود بياوريم. همچنين هر گروه اصلي داراي زير گروههاي مختلفي است. اين زير گروهها ميتوانند همان گروههاي (سكواد) قديمي و سنتي بازيهاي ويديويي يا نيروهاي مخصوصي از نقاط مختلف جهان باشند. براي مثال در واقعيت گروه Seal ميتواند يك عضو PJ را بهعنوان مديك يا يك عضو نيروي هوايي را براي استفاده از Air Strikeها و موارد مشابه استفاده كند. من فكر ميكنم كه شما ميتوانيد تصور كنيد كه ساختار استفاده شده، تا چه اندازه آزادي عملهايي را در دسترس ما قرار ميدهد و ميتواند يك تجربهي واقعگرايانه را به ارمغان بياورد. درآينده اطلاعات بيشتري را منتشر خواهيم كرد. بااينتفاسير بايد منتظر ۱۰ مرداد ماه ماند و ببينيم ساختار گروهها و زير گروههاي بازي Call of Duty: Modern Warfare به چه شكل خواهد بود. نظر شما كاربران زومجي دراينباره چيست؟ بازي كالاف ديوتي: مدرن وارفر در تاريخ ۳ آبان ماه (۲۵ اكتبر) براي كامپيوتر، پلي استيش 4 و ايكس باكس وان عرضه ميشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۹:۴۳ ] [ امير روزي طلب ]
اما چرا سرعت وب سايت شما مهم است؟ بالا بردن سرعت سايت نكته قابل توجهي است زيرا در طي تحقيقات انجام شده ۴۰ درصد از مردم اگر بارگذاري وب سايت شما بيش از سه ثانيه طول بكشد وب سايت شما را ترك خواهند كرد.افزايش زمان بارگذاري يك وب سايت بين ۲ تا ۱۰ ثانيه ، رها كردن وب سايت توسط كاربران را ۳۸% افزايش مي دهد.طي دوره هاي اوج ترافيك بيش از ۷۵% كاربران ، وب سايتي كه با تاخير بارگذاري مي شود را رها كرده و به وب سايت رقيب خواهند رفت. تحقيقات زيادي در مورد تاثير سرعت بارگذاري وب سايت منتشر شده است. تحقيق انجام شده توسط گروه تحقيقاتي Aberdeen به اين نتيجه رسيد كه ۱ ثانيه تأخير در بارگذاري وب سايت نتيجه اي برابر با ۷% كاهش در گفت و گوها ، ۱۱% كاهش در نمايش دادن صفحه وب سايت و ۱۶% كاهش در رضايت مشتري به همراه خواهد داشت.همچنين مهم است كه مدنظر داشته باشيم كه امروزه سرعت وب سايت يكي از فاكتور هاي اصلي در رتبه دهي گوگل است. روش هاي افزايش سرعت سايت اطمينان از هاست در مقاله اي براي مجله Smashing توضيح داده مي شود كه يك هاست خوب چه تأثير زيادي بر سرعت وب سايت مي گذارد.طي اين تحقيق دو سرويس گيرنده با وب سايت هاي يكسان اما يكي هاست معتبر و ديگري هاستي ارزان و نامعتبر، اختلاف زيادي درسرعت وب سايت خود مشاهده مي كردند.اختلاف بارگذاري در يكي از آنها ۷ ميلي ثانيه و در ديگري ۲۵۰ ميلي ثانيه حساب شد! در كش مرورگر ذخيره سازي كنيد Keep-Alive را فعال كنيد...... براي مطالعه كامل اين مطلب حتما روي لينك زير كليك كنيد..
|
|
[RSS [Weblog Themes By : blogc.ir] |