ديجيتال ماركتينگ
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

امروزه تبليغاتي روي مردم اثرگذار است كه خودشان آن را انتخاب كنند و يا دوستان و آشناهايشان به آن ها پيشنهاد دهند.اين تبليغات، تبليغاتي هستند كه به كاربران حق انتخاب مي دهند مثل تبليغات بنري در شبكه هاي مجازي، يا تصاوير و ويدئوهايي كه در شبكه هاي مجازي به اشتراك گذاشته مي شوند.

تبليغات بنري چيست؟

تبليغات بنري، اولين فرم از تبليغات آنلاين غير رايگان است كه در قالب گرافيكي و فرمت‌هاي مختلف مانند متن، تصاوير، ويدئو و … در مقابل كاربران ظاهر مي‌شود و در صورت كليك بر روي آن‌ها مرورگر اينترنت، شما را به وب‌سايت تبليغ‌كننده منتقل خواهد كرد.هدف از تبليغات بنري، انتقال پيام برند و تبليغات به بازديدكنندگان وب‌سايت موردنظر است.

اين تبليغات در بخش‌هاي متمايزي از وب‌سايت‌ها كه به‌طور خاص براي تبليغات در نظر گرفته شده‌اند، ظاهر مي‌شوند.اين بنرها اغلب به‌صورت مستطيلي هستند و هرچه مستطيل‌ها عريض‌تر باشند نسبت به بنرهاي باريك‌تر ، تأثيرگذاري بهتري دارند.بنرها مي‌توانند به‌صورت ثابت يا متحرك باشند.انتخاب فرمت مناسب براي آگهي‌ها به‌منظور حاصل شدن بهترين نتيجه بسيار مهم است.

در اين نوع از تبليغات آنلاين هر سايت پربازديد، تعدادي جايگاه براي تبليغات در نظر گرفته و آن‌ها را با ارقام ثابت براي مدت زماني محدود به متقاضيان اجاره مي‌دهد.هر برند بر حسب نياز خود يا كمپين تبليغاتي كه در حال اجرا دارد مي‌تواند هزينه‌ جايگاهي را پرداخت كرده و آگهي خود را در معرض ديد مخاطبين قرار دهد.اين سبك از تبليغات يكي ازمحبوب‌ترين و متداول‌ترين نوع تبليغات بين برندهاست.

 

نحوه كار تبليغات بنري

در اين روش در ابتدا شما يك تصوير حرفه اي كه معرف خدمات يا محصول شماست را طراحي مي كنيد و سپس اين تصوير را در كانال هاي تلگرام، پيج هاي اينستاگرام يا سايت هاي پر بازديد قرار مي دهيد.در طراحي بنرهاي تبليغاتي در ابتدا لازم است مشخص كنيد كه آيا مي خواهيد اين بنر را در وب سايت هاي ديگر قرار دهيد يا اينكه مي خواهيد آن را در جوامع مجازي مثل تلگرام، اينستاگرام يا … منتشر كنيد.

اگر كه صاحب يك وب سايت باشيد مي توانيد به گونه اي بنر خود را طراحي كنيد كه بازديد كنندگان با مشاهده و كليك روي بنر شما وارد صفحه فرود (لندينگ پيج) سايتتان شوند.اگر هم كه مي خواهيد بازديدكنندگان را به كانال تلگرام يا پيج اينستاگرام خود هدايت كنيد لازم است كه آخرين پست هاي خود را با دقت زياد و مرتبط با موضوع بنر تبليغاتي خود قرار دهيد.

نحوه كار در تبليغات بنري بدين صورت است كه شركت‎‌هايي وجود داشته كه طرف قرارداد سايت‌هاي پربازديد و مطرح بوده و وظيفه اجاره اين جايگاه‌ها را دارند.وقتي شما از يكي از اين شركت‌ها جايگاه يا پكيجي را خريداري كنيد تبليغات شما در تمام سايت‌هاي طرف قرارداد بر اساس نوع خريد شما نمايش داده مي‌شود.كيفيت خدمات ارائه شده و سايت‌هاي تحت پوشش موضوعات مهمي است كه انتخاب ارائه دهنده سرويس تبليغات بنري را سخت خواهد كرد.

تبليغات بنري در ۳ قالب قراردادي صورت مي پذيرد:
تبليغات در بازه زماني مشخص
تبليغات همكاري در فروش (پورسانتي)
تبليغات كليكي ( مبلغي را به سايت‌ موردنظر پرداخت كند تا بنر را در سايت‌شان بگذارند )


سه دليل براي تبليغات بنري....

مطلب كامل در لينك زير

https://webdaran.com/what-is-banner-ads/

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۱:۲۴ ] [ امير روزي طلب ]

وب سايت ها در آغاز با كُدهاي ساده HTML نوشته مي‌شدند و دنيايي متفاوت با دنياي فعلي داشتند.

نخستين وب سايت در سال ۱۹۹۱ توسط تيم برنرز لي وارد دنياي وب شد و تاكنون تغيير و تحولات بسياري را به خود ديده است. اما همين وب سايت هاي ساده و صفحات آن مراحلي را براي طراحي دارند.

 

طراحي وب؛ مهارت ساخت صفحات وب
طراحي وب به مهارت ساخت و راه‌اندازي صفحات وب گفته مي‌شود كه تيم برنرز لي، مخترع وب، با برپايي يك سايت وب در اوت سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستين سازندهٔ وب در تاريخ به ثبت رسانيد. وي در نخستين وب سايت خود، از اَبَرمتن و پيوندي براي ايميل (پست الكترونيك) استفاده كرده بود.

در آغاز، وب سايت‌ها با كُدهاي ساده HTML نوشته مي‌شدند، گونه‌اي از زبان نشانه‌گذاري كه ساختار ساده‌اي به وب گاه‌ها مي‌داد، شامل سرتيتر و پاراگراف، و توانايي پيوند دادن به آدرس‌هاي ديگر از طريق ابرپيوند. در مقايسه با روش‌هاي ديگر، اين راه تازه و متفاوتي بود كه كاربران به سادگي مي‌توانستند با يك مرورگر، صفحه‌هاي پيوند خورده را باز كنند.

با پيشرفت وب و هنر طراحي آن، زبان كُدنويسي اش، اَبَرمتن يا اچ تي ام‌ال، پيچيده‌تر و پرانعطاف‌تر شد.

ابزاري مانند جدول‌ها كه بيشتر براي نمايش نمودار‌هاي داده‌اي بودند، بزودي مورد استفاده نادرست، براي چيدمان‌هاي پنهان در صفحه‌هاي وب قرار گرفتند. با پيدايش الگو‌هاي آبشاري وب يا «CSS»، روش نادرست طراحي با جدول‌هاي پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جاي آن استفاده مناسب از زبان كمكي «CSS» جايگزين شد.فناوري‌هاي يكپارچه‌سازي پايگاه داده (Database)، مانند زبان‌هاي كُدنويسي سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استاندارد‌هاي طراحي مدرن با الگو‌ها (CSS)، ساختار وب سايت‌ها را باز هم تغيير داده و آن را پيشرفته‌تر كرده‌اند. امروزه ديگري كمتر سايتي پيدا مي شود كه حالت قبل را نگه داشته باشد و اغلب سايت هاي داخلي مثل ستاره و... به طراحي نوين رسيده اند.سايت واكنش گرا يا سايت ريسپانسيو (responsive) سايتي است كه با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌هاي مختلف سازگاري دارد و كاربران بدون توجه به اينكه صفحه نمايش دستگاهشان كوچك باشد.

همچنين با آمدن نگاره‌هاي جاندار و فناوري‌هاي پويانمايي به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بيشتر از پيش تغيير كرد و توانمندي‌هاي تازه به سازندگان رسانه و طراح‌هاي وب داده شد.

مراحل طراحي سايت به چه صورت است؟
۱) انتخاب و خريداري هاست يا فضاي ميزباني وب
هاست يا فضاي ميزباني وب، فضايي است بر روي سرويس دهنده اينترنتي كه پس از طراحي سايت، صفحات خود را براي اينكه توسط كاربران ديده شود بر روي آن قرار مي‌دهيم. اين فضا بسته به نياز شما از ۱۰MB شروع شده و تا تمامي فضاي هارد ديسك يك سرويس دهنده مي‌تواند حجم داشته باشد تا زماني كه فايل‌هاي وب سايت طراحي شده بر روي اين فضا قرار نگيرد، ديگران قادر به بازديد از وب سايت شما نيستند. در طراحي سايت فروشگاهي اختصاصي ها داشتن يك هاست مناسب با فضاي كافي اهميت دارد تا شما نخواهيد هر لحظه هاست خود را جابجا كنيد. كيفيت سرويس دهنده اينترنتي بسيار مهم است. شما بايد سعي كنيد اين فضا را از شركت‌هاي معتبر در ايران و يا شركت‌هاي بزرگ ارائه دهنده هاست در خارج از كشور، خريداري نماييد.

 

۲) نام دامنه اينترنتي
دامنه اينترنتي نامي است كه با وارد كردن آن در مرورگر وب، وب سايت شما مشاهده مي‌شود.

معمولاً شركت‌هايي كه خدمات هاست ارائه مي‌دهند همگي دامنه اينترنتي نيز براي شما ثبت مي‌كنند. دامنه اينترنتي را مي‌توان بصورت يكساله، سه ساله و يا پنج ساله خريداري كرد. داشتن يك نام مناسب كليد اوليه براي موفقيت است دامين زيبا مثل طرفداري علاوه بر كوتاه بودن در ذهن كاربران مي ماند.

توجه داشته باشيد كه به دليل اينكه دامنه اينترنتي برند وب سايت شما محسوب مي‌شود حتماً از شركت‌هاي معتبر و بزرگ اين دامنه‌ها را خريداري كنيد.

امروزه كساني كه دامنه خود را توسط افراد غير معتبر خريداري مي‌كنند معمولاً با رشد و توسعه وب سايت خود با مشكلات بزرگي روبرو مي‌شوند و چه بسا دامنه خود را از دست مي‌دهند.

۳) برنامه ريزي و طراحي وب سايت
پس از تهيه نام دامنه اينترنتي و فضاي ميزباني وب، اكنون شما مي‌توانيد براي طراحي سايت خود برنامه ريزي كنيد.

البته بايد به اين سه بخش توجه كنيد:

وب سايت شما بايد چه بخش‌هايي داشته باشد؟ مثلاً وب سايت شما بايد داراي صفحه اختصاصي محصولات، مقالات، گالري تصاوير و يا از اين قبيل موارد باشد. توجه داشته باشيد كه وقتي كه با يك شركت حرفه‌اي طراحي سايت قرارداد منعقد مي‌كنيد، آن شركت خود بايد كسب و كار شما را تحليل كرده و يك طرح پيشنهادي بر مبناي آن آناليز به شما ارائه دهد.
معماري وب سايت شما بايد چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اينكه وب سايت شما چه بخش‌هايي بايد داشته باشد مهم است كه بدانيم صفحات وب سايت ما به چه شكل مي‌بايست در كنار هم قرار گيرند. نحوه مرور در وب سايت ما چگونه خواهد بود و بطور كلي معماري اطلاعات در وب سايت ما بايد چگونه است. سعي كنيد از هيچ سايتي تقليد نكنيد اگر شما بخواهيد از سايت آپارات تقليد كنيد هيچگاه به آن سطح از موفقيت دست نخواهيد يافت.
محتواي صفحات وب سايت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهيه محتواي براي هر صفحه بسيار ضروري است. البته اگر با شركت‌هاي حرفه‌اي در طراحي سايت كار كنيد قطعاً اين شركت‌ها تهيه متن‌هاي وب سايت شما را خود بر عهده مي‌گيرند چرا كه تهيه اين متن‌ها در بهينه سازي سايت شما براي موتور‌هاي جستجو نقش بسزايي دارند.

 

4) نگهداري و توسعه وب سايت
پس از همه اين مراحل اينكه بتوان وب سايت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز كرد بحث بسيار مهمي است. اين اصل در بهينه سازي وب سايت بسيار مهم است و همين سئو باعث مي شود كه شما در صفحه اول گوگل  ديده شويد و در نتيجه كليك بيشتري دريافت مي كنيد. بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جديد كسب رتبه‌هاي بالا در موتور‌هاي جستجو و همچنين افزايش ترافيك وب سايت شما مي‌شود. هرگز اين مرحله را ناديده نگيريد.

5) طراحي سايت
پس از مرحله تحليل و آناليز، نوبت به طراحي وب سايت شما مي‌رسد. مراحل اجرايي طراحي سايت بصورت زير خواهد بود:

طراحي گرافيكي وب سايت
برنامه نويسي وب سايت
تست و رفع اشكالات احتمالي
وارد كردن محتوي صفحات وب سايت

6) بارگذاري وب سايت در اينترنت و وب
پس از اينكه وب سايت طراحي شد، فايل‌هاي آن را در فضاي اينترنتي (هاست) خريداري شده بارگذاري (Upload) مي‌نمايند. اكنون وب سايت با وارد كردن نام دامنه اينترنتي قابل رويت است. حتما توجه داشته باشيد كه سايت خود را هميشه در دسترس داشته باشيد سايت هاي موفق مثل بانك ملي بايد هميشه در دسترس كاربران باشند وگرنه هيچ كاربري به آنها اعتماد نخواهد كرد.

7) معرفي و ترويج و تبليغ وب سايت
يكي از بهترين راه‌هاي ترويج و تبليغ يك وب سايت، بهينه سازي سايت (SEO) و معرفي به موتور‌هاي جستجو از قبيل گوگل است. سئو معمولاً بسيار مشكل، زمانبر و گران است، اما نتايج فوق العاده‌اي دربرخواهد داشت.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۴:۰۸ ] [ امير روزي طلب ]

بازاريابي موتور جستجو ( SEM ) يك استراتژي بازاريابي ديجيتال است كه براي افزايش ميزان ديده شدن يك وب سايت در نتايج موتور جستجو ( SERPs ) استفاده مي‌شود.در حالي كه اصطلاح صنعت زماني با هر دو فعاليت جستجوي ارگانيك ( SEO & google ad ) شناخته مي‌شد اما اكنون تقريباً منحصرا به تبليغات جستجوي پولي اشاره دارد.

بازاريابي موتور جستجو همچنين به صورت متناوب به عنوان ” جستجو پرداخت شده ” يا ” پرداخت به ازاي هر كليك ( PPC ) ” شناخته مي‌شود.

چرا بازاريابي موتور جستجو مهم است؟

با افزايش تعداد مشتريان و افرادي كه در حال خريد و يا تحقيق درباره محصولات آنلاين هستند، بازاريابي موتور جستجو به يك استراتژي مهم بازاريابي آنلاين براي افزايش دستيابي (ديده شدن) به يك شركت تبديل شده است.در واقع اكثر بازديدكنندگان جديد يك وب سايت با انجام پرس و جو در موتور جستجو، وب سايت مورد نظر خود را پيدا مي‌كنند.

در بازاريابي موتور جستجو تبليغ كنندگان به ازاي هر كليكي روي سايت آن ها مي‌شود پول پرداخت مي‌كنند، نه صرفاً فقط براي ديده شدن!اين يك راه كارآمد براي يك شركت است كه دلارهاي بازاريابي خود را خرج كند.همچنين در اين روش به عنوان پاداش اضافه شده، هر بازديد كننده به طور تدريجي رتبه وب سايت را در نتايج جستجو ارگانيك بهبود مي بخشد.

 

از آنجا كه مصرف كنندگان با هدف يافتن اطلاعاتي با ماهيت تجاري از موتور جستجو استفاده مي‌كنند، پس آن ها از نظر رواني آماده تبديل شدن به يك خريدار يا مشتري هستند، اين در مقايسه با روش‌هاي ديگر مانند رسانه هاي اجتماعي كه در آن كاربران به طور صريح در جستجوي چيزي نيستند، بهتر است.

بازاريابي موتور جستجو دقيقاً در زمان مناسب به مصرف‌كنندگان مي‌رسد: هنگامي كه آنها آماده دريافت اطلاعات جديد هستند.برخلاف اكثر تبليغات ديجيتال، تبليغات ppc غير قابل نفوذ است و نمي‌توان براي آن مشكل ايجاد كرد.با استفاده از SEM نتايج فوري است و مطمئناً سريع ترين راه براي هدايت ترافيك به وب سايت محسوب مي‌شود.

بازاريابي موتور جستجو چگونه كار مي كند؟

موتورهاي جستجوگر از الگوريتم هاي پيچيده اي براي اطمينان از نمايش مناسب نتايج براي هر جستجو استفاده مي‌كنند از جمله با توجه به لوكيشن (مكان) و ساير اطلاعات موجود.در تبليغات جستجو پولي، تبليغات پشتيبان اكثراً در بالاي صفحه ظاهر مي شود كه آن ها را نسبت به ديگر نتايج ارگانيك برجسته تر مي كنند.

SEM از ديد كاربر.....

ادامه مطلب در لينك زير .....

https://webdaran.com/what-is-sem/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۵۰ ] [ امير روزي طلب ]

پس از بيش از يك سال شايعات و گزارشات مختلف و انتظار شديد طرفداران، بالاخره بازي Red Dead Redemption 2 به پي‌سي راه پيدا خواهد كرد.

در وب‌سايت رسمي استوديوي «راك‌استار گيمز» (Rockstar Games) اعلام شده است كه بازي Red Dead Redemption 2 در 5 نوامبر (14 آبان) راهي پي‌سي خواهد شد. اين نسخه بر روي فروشگاه جديد راك‌استار گيمز يا همان Rockstar Games Launcher، استيم، فروشگاه اپيك گيمز، Greenman Gaming، هامبل و… در دسترس قرار خواهد گرفت. البته اين عنوان تا ماه دسامبر به استيم اضافه نخواهد شد.

 

افرادي كه از 9 تا 22 اكتبر (17 تا 30 مهر) نسخه‌ي پي‌سي بازي Red Dead Redemption 2 را پيش‌خريد كنند قادر به دريافت رايگان دو عنوان از مجموعه عناوين زير خواهند بود:

Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: San Andreas
Bully: Scholarship Edition
L.A. Noire: The Complete Edition
Max Payne 3: The Complete Edition


اين اولين بار است كه عنواني از سري Red Dead Redemption به پي‌سي راه پيدا مي‌كند. نسخه‌ي قبلي با وجود تقاضاي فوق‌العاده‌ي طرفداران هيچ وقت بر روي پي‌سي عرضه نشد. با اين حال، يكي ديگر از آي‌پي‌هاي بزرگ راك‌استار گيمز يعني GTA يكي از محبوب‌ترين عناوين روي اين پلتفرم به حساب مي‌آيد، خصوصاً GTA V كه جامعه‌ي بازيكنان گسترده‌اي را دارد و جامعه‌ي بزرگ ديگري همواره براي آن ماد ساخته و مي‌سازند. بايد منتظر ماند و ديد كه بازيكنان با Red Dead Redemption 2 چگونه برخورد خواهند كرد و چه مادهايي براي آن خواهند ساخت.

منبع : https://www.dualshockers.com/red-dead-redemption-2-pc-release-date-november/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۱۳:۳۰ ] [ امير روزي طلب ]

PPC مخفف عبارت ” Pay Per Click ” است.

درواقع تبليغات بر اساس كليك يا ppc يك نوع پشتيباني از تبليغات آنلاين و بازاريابي اينترنتي است كه بر روي طيف گسترده اي از وب سايت ها، از جمله موتورهاي جستجو ، كه در آن تبليغ كنندگان فقط در صورت كليك كاربر بر روي آگهي هزينه پرداخت مي كند، است.

از اين رو به آن ، ” پرداخت به ازاي هر كليك ” مي گويند.يكي از روش هاي رايج و البته موثر در تبليغات ، تبليغات در موتور هاي جستجو مي باشد.

اما پرداخت هزينه تبليغات در اين روش كدام است؟در اين روش ميزان مبلغ پرداختي بر اساس تعداد كليك ها بر روي تبليغ برآورد مي شود.لازم به ذكر است براي انجام اينگونه تبليغات شما بايد با يك سري از واژگان آشنا شويد.

مزاياي تبليغات بر اساس كليك يا ppc
مقرون به صرفه بودن
شايد فكر كنيد چرا مقرون به صرفه؟

اما دليل اين است كه شما تنها به ازاي كاربراني كه بر روي تبليغات شما كليك كرده و به وب سايتتان مي‌آيند پول پرداخت مي‌كنيد، نه تمامي كساني كه تبليغ سايت شما را مي بينند اما وارد آن نمي شوند، و اينگونه نيز نيست كه براي مدت زماني كه تبليغ شما آنجاست پولي پرداخت كنيد.
با توجه به اين تفاصيل مي توان گفت كه اين نوع از تبليغات به نسبت ساير تبليغات به صرفه مي باشد.

هدفمندي
مي توانيد بر روي تبليغات خود محدوديت هاي جغرافيايي، اپراتور و دستگاه را اعمال كنيد.

قابل سنجش بودن
شما مي تواند با توجه به ابزارهاي اندازه گيري دقيق، ميزان بازگشت سرمايه خود و همچنين فاكتورهاي مدنظرتان را به صورت دقيق اندازه گيري كنيد.

 

قابليت شخصي سازي
همينطور كه كمپين خودتان را اجرا مي‌كنيد تنظيمات و قابليت هاي ريز و درشتي در اختيار شما وجود دارد كه بر اساس نيازهايتان كمپين خودتان را شخصي سازي كنيد.

منابع آموزشي
براي اجراي اينگونه تبليغات دوره‌ها و ابزارهاي رايگان بسياري وجود دارد كه به شما كمك مي كند كه توانايي هاي خودتان را افزايش دهيد.

سريع بودن
شما مي توانيد به صورت لحظه اي تاثير تبليغات كليكي و حضور كاربران در وب سايت خود را ببينيد در صورتي كه در روش سئو، شما زمان زيادي كار مي كنيد تا بعد از آن كم كم كاربران از وب سايت شما بازديد داشته باشند.

( توجه داشته باشيد كه اين بدان معني نيست كه تبليغات كليكي مي تواند جايگزين سئو سايت شما باشد زيرا سئو با اينكه زمان بر است ولي ماندگاري بالايي هم دارد )

معايب تبليغات كليكي
شركت هاي بزرگي مانند گوگل و مايكروسافت كه اين خدمات را ارائه مي دهند اين طور اقدام مي كنند كه از بين چند وب سايت رقيب در حوزه كاري شما، هر كدام مبلغ بيشتري پرداخت كند، انتخاب مي شود.

اگر بودجه كافي را براي اين تبليغات نداريد بهتر است قيد آن را بزنيد! چون به هر حال اين وب سايت ها بابت هر كليك از شما دلار مي گيرند نه بابت هر مشتري!
نكته قابل توجه اين است كه شما در صورتي مي توانيد از اين نوع تبليغات بهره ببريد كه به خوبي بر روي كيفيت وب سايت خود و نيز بهينه سازي خدمات خود كار كرده باشيد ، تا كليك كردن ها به جذب مشتري ختم شود.

به طور خلاصه بايد از كيفيت جنس يا خدمات خود نسبت به ساير رقبا مطمئن باشيد و فقط به دنبال ديده شدن بيشتر و رساندن صداي خود به ساير مشتريان باشيد.

اگرغير از اين است پس ابتدا سعي در بهبود عملكرد خود داشته باشيد و سپس براي ديده شدن بيشتر در جهت تبليغات اقدام كنيد.

به عقيده تيم وب داران تبليغات بر اساس كليك يا PPC راهي مناسب براي ديده شدن وب سايت و كسب و كارتان است البته نه هر كسب و كاري چون در كشور ما با توجه به قيمت بالاي دلار استفاده از اين روش نوعي ريسك هم محسوب مي شود.

نكات تامل برانگيز در جهت تبليغات بر اساس كليك يا PPC

 

!!!!! ادامه مطلب در لينك زير..!!!!
تبليغات بر اساس كليك يا ppc چيست؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۶:۴۶ ] [ امير روزي طلب ]

اولين روش “آناليز لاگ‌فايل” (logfile analysis) است. در اين روش، لاگ‌فايل‌ها را -كه وب سرور‌ها همه عمليات‌شان را در آنها ثبت مي‌كنند- مي‌خوانند.

 

آناليز وب به معناي بررسي رفتار بازديدكنندگان از وب‌سايت‌ها است.

آناليز وب در زمينه تجاري به طور خاص به معناي استفاده از داده‌هاي جمع‌‌آوري‌شده از وب براي تعيين اين امر است كه كدام جنبه‌هاي وب‌سايت در جهت اهداف يك كسب و كار معين عمل مي‌كنند.

داده‌هاي جمع‌آوري‌شده تقريبا هميشه شامل گزارش‌هاي “ترافيك وب” هستند. اين گزارش‌ها ممكن است حاوي ميزان پاسخ اي ‌- ميل، داده‌هاي كمپين‌هاي ميل مستقيم، اطلاعات فروش، داده‌هاي كاركرد كاربران مثلا نمودار “هيت كليك‌ها” و ساير اندازه‌گيرهاي مرسوم باشند.

● دو رويكرد تكنولوژيك

دو رويكرد تكنولوژيك اصلي براي جمع‌آوري داده‌هاي آناليز وب وجود دارد:

۱) اولين روش “آناليز لاگ‌فايل” (logfile analysis) است. در اين روش، لاگ‌فايل‌ها را -كه وب سرور‌ها همه عمليات‌شان را در آنها ثبت مي‌كنند- مي‌خوانند. اين روش از آناليز بيشتر براي سايت هاي بانكي همچون بانك ملي كارايي دارد.

۲) روش دوم “تگ‌دادن به صفحات” (page tagging) است كه از “جاوا اسكريپت” روي هر صفحه استفاده مي‌كنند تا هنگامي كه يك مرورگر وب بر روي يك صفحه عمل مي‌كند، يك سرور ثالث را خبردار كند.

● آناليز لاگ‌فايل

وب‌سرورها هميشه همه عمليات‌شان را در يك لاگ‌فايل ثبت مي‌كنند. به زودي مشخص شد كه اين لاگ‌فايل‌ها كه قابل خوانده‌شدن به‌وسيله يك برنامه هستند، مي‌توانند داده‌‌هايي درباره محبوبيت يك وب‌سايت فراهم كنند. آناليز كردن سايت هاي نيازمند دانش كافي و تجربه زياد است و بطبع هزينه هاي متفاوتي دارد چرا كه آناليز مناسب به بهبود رتبه سايت در موتور هاي جستجو كمك مي كند براي مشاهده ليست قيمت به لينك تعرفه سئو مراجعه كنيد. به اين ترتيب نرم‌افزار‌هاي آناليز لاگ‌فايل ظهور كردند.

در اوائل دهه ۱۹۹۰ آمار وب‌‌سايت عمدتا متشكل از شمارش تعداد تقاضا‌هاي ارائه‌شده مراجعين به وب‌ سرور بود. اين رويكرد منطقي مي‌نمود چرا كه هر وب‌سايت اغلب شامل يك فابل منفرد HTML بود.

اما با وارد شدن گرافيك به HTML [گرافيك وب] و وب‌سايت‌هايي كه چندين فايل HTML را در بر مي‌گرفتند، اين شمارش ديگر چندان مفيد نبود.

اولين لاگ آنالايزر واقعي تجاري در سال ۱۹۹۴ بوسيله IPRO ساخته شد.

دو واحد اندازه گيري هم در ميانه دهه ۱۹۹۰ براي تعيين دقيق‌تر فعاليت انساني روي وب سرورها ارائه شدند. اين دو واحد “صفحه ديده‌شده “(page view) و “بازديدكننده صفحه (page visit or session) بودند. داشتن اين آمار ها براي سايت هاي مطرح ايران مثل سافت 98 بسيار مهم بود چرا كه با داشتن اين اطلاعات مي توان مشكلات را برطرف نمود و به موفقيت رسيد.

“صفحه ديده‌شده” به معناي تقاضاي يك وب ‌سرور براي يك صفحه، در مقابل يك گرافيك، است، اما “بازديدكننده صفحه” به معناي يك رشته از تقاضاها از يك مرجع با هويت منحصربه‌فرد است كه پس از مدت معيني از عدم فعاليت، معمولا ۳۰ دقيقه، منقضي شده است.

“صفحات ديده‌شده” و “بازديدكنندگان صفحه” هنوز معيارهاي اندازه‌گيري هستند كه به طور رايج به نمايش درمي‌آيند، اما اكنون آنهارا هم ابزارهايي غيردقيق محسوب مي‌كنند.

ظهور “اسپايدرها و روبات‌هاي” موتورهاي جستجو [چطور موتورهاي جستجو كار مي‌كنند؟] در اواخر دهه ۱۹۹۰ به همراه “وب پروكسي‌ها” و “آدرس‌هاي IP به طور فعال اختصاص‌يابنده” براي شركت‌هاي بزرگ و ISPها، شناسايي بازديدكنندگان منحصر به فرد انساني از يك وب‌سايت را مشكل‌تر كرد.

استفاده گسترده از “كش‌هاي وب” نيز مانعي بر سر راه “تحليل لاگ‌فايل” ‌پديد آورد. اگر شخصي يك صفحه را دوباره ببيند، تقاضاي دوم از كش مرورگر (browser cache) پاسخ داده مي‌شود، و تقاضايي در وب‌ سرور دريافت نخواهد شد. اين كار باعث كم شدن فشار وارده بر روي سرور ها مي شود و براي سايت هاي كه كاربران فعال بالايي دارند مثل نماشا بسيار اهيمت دارد.

اين امر به معناي آن است كه مسير كليك شخص در سايت از دست مي‌رود.

با پيكربندي وب ‌سرور مي‌توان بر “كش‌كردن” (caching) غلبه كرد، اما اين كار ممكن است كاركرد بازديدكننده از وب‌‌سايت را دچار اشكال كند.

● تگ دادن به صفحه

نگراني‌ها در مورد دقت تحليل لاگ‌فايل با وجود كش‌شدن، و گرايش به انجام آناليز وب به عنوان يك سرويس سفارشي دومين روش جمع آوري داده‌ها را پديد آورد: تگ‌دادن به صفحه يا “Web bugs”

در ميانه دهه ۱۹۹۰ به طور شايع شمارنده‌هاي وب را در وب‌سايت‌ها مشاهده مي‌كرديم – تصاويري درون يك صفحه وب كه تعداد دفعاتي را به نمايش مي‌گذاشتند كه آن تصوير درخواست مي‌شد و به اين ترتيب تخميني از شمار بازديدها از آن صفحه را به دست مي‌داد . داشتن تعداد بازديد كنندگان در طراحي سايت بيمه بسيار مهم است چرا كه به راحتي مي توان متوجه شد كه كدامين موضوع بازخورد بيشتري داشته و روي آن موضوع بيشتر كار كرد.

در آخر دهه ۱۹۹۰ اين تصوير قابل مشاهده به يك تصوير كوچك غيرقابل مشاهده تحول يافت كه با استفاده از جاوا اسكريپت، به همراه درخواست تصوير؛ اطلاعات معيني درباره صفحه و بازديدكننده را هم انتقال مي‌داد. بعد يك شركت آناليزكننده وب مي‌توانست اين اطلاعات را از راه دور پردازش و آماري تفصيلي را توليد كند.

سرويس‌هاي آناليز وب همچنين فرآيند تخصيص‌دادن “كوكي” (‍Cookie) به كاربران را هم انجام مي‌دهند و به اين ترتيب مي‌‌تواند آنها را حين بازديد و بازديدهاي بعدي به طور انحصاري شناسايي كنند.

امروزه اكثر سايت هاي مطرح دنيا و داخلي افرادي را استخدام مي كنند تا بر روي مسئله آناليز با دقت عمل كنند چرا كه سايتي مثل مديسه هيچ علاقه اي ندارد كه جايگاه خود را بخاطر نداشتن آناليز از دست دهد.

با رواج استفاده از سلوشن”آژاكس”، شيوه جايگزيني براي كاربرد يك تصوير غيرقابل مشاهده ايجاد شده است: استفاده از فراخوان سرور از سوي صفحه اجراشده.

در اين شيوه هنگامي كه صفحه روي مرورگر وب اجرا مي‌شود، يك قطعه كد آژاكس، سرور را احضار مي‌كند و اطلاعات مربوط به مرجع را به آن منتقل مي‌كند؛ بعد اين اطلاعات را يك شركت آناليز وب جمع‌آوري مي‌كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۰:۲۷ ] [ امير روزي طلب ]

شركت ولو پيش از شروع مرحله‌ي مقدماتي اولين رويدادهاي داراي امتياز DPC فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، بسته‌ي به‌روزرساني 7.22h بازي Dota 2 را براي اعمال تغييرات روي برخي از آيتم‌ها و هيروها در دسترس قرار داد.

در تازه‌ترين اخبار بازي مطلع شديم كه شركت ولو پس از پايان مسابقات WePlay Reshuffle Madness بسته‌ي به‌روزرساني 7.22h بازي Dota 2 را براي تضعيف تعدادي از هيروها و آيتم‌هاي پرطرفدار تورنمنت سالانه‌ي The International 9 در دسترس قرار داده است. تمركز اين آپديت روي تضعيف چهار آيتم و پنج قهرمان و كاهش ميزان XP حاصل از كشتن Neutralها است. با عنايت به اينكه اين به‌روزرساني درست پيش از شروع مرحله‌ي مقدماتي اولين رويدادهاي ماينور و ميجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ منتشر شده است، تيم‌ها بايد در فرصت باقيمانده استراتژي‌هاي خود را مورد بازنگري قرار دهند. بيش از اين درباره‌ي اين به‌روزرساني سخن نمي‌گوييم و يك راست به سراغ بررسي تغييرات آن مي‌رويم.

تغييرات كلي
درحال‌حاضر Neutralها ۵ درصد XP كمتري در اختيار بازيكنان قرار مي‌دهند.
در اين به‌روزرساني شاهد تضعيف بيشتر Neutralها هستيم. در آپديت قبلي شاهد تضعيف آن‌ها به همين مقدار بوديم و حال اين موجودات مقدار ۹.۷۵ درصد XP كمتري را نسبت به پچ مسابقات The International 9 در اختيار مي‌گذارند. مي‌توان گفت كه درحال‌حاضر ورود زودهنگام به جنگل هيچ توجيه خوبي نمي‌تواند داشته باشد.

 

تغييرات آيتم‌ها
ميزان آرمور آيتم Medallion of Courage از ۶ به ۵ كاهش يافت.
ميزان آرمور آيتم Phase Boots از ۵ به ۴ كاهش يافت.
ديگر از فروشگاه جانبي نمي‌توان آيتم Ring of Protection را خريداري كرد.
ميزان آرمور آيتم Solar Crest از ۱۰ به ۸ كاهش يافت.
از اين پس نمي‌توان آيتم Ring of Protection را از فروشگاه جانبي خريداري كرد و اين بدان معنا است كه نه‌تنها امكان تكميل آيتم Ring of Basilius در لاين‌ها وجود ندارد، بلكه بازيكنان از تهيه‌ي يك Ring of Protection ساده براي افزايش آرمور قهرمانان خود و به‌دنبال آن كاهش آزار بازيكنان ساپورتر حريف محروم خواهند ماند. آيتم‌هاي Medallion of Courage ،Phase Boots و Solar Crest آيتم‌هاي بسيار محبوبي در مسابقات اينترنشنال امسال بودند و درحال‌حاضر هم از ميزان محبوبيت آن‌ها كاسته نشده است. با اينكه چكش تضعيفِ آپديت تازه بر سر اين آيتم‌ها فرود آمده است، اما در مجموع تاثير زيادي رو آن‌ها نداشته و احتمالاً در به‌روزرساني 7.23 شاهد كاهش چشم‌گير محبوبيت آن‌ها خواهيم بود.

تغييرات هيروها
Kunkka

زمان مورد نياز براي استفاده از مهارت Ghost Ship از ۶۰/۵۰/۴۰ به ۷۰/۶۰/۵۰ افزايش يافت.
زمان مورد نياز براي استفاده از مهارت X Marks The Spot از ۲۶/۲۰/۱۴/۸ به ۳۶/۲۶/۱۸/۱۰ افزايش يافت.
ظاهراً هيروي Kunkka نمي‌تواند فرصتي براي استراحت به دست آورد. كماكان شاهد تضعيف اين درياسالار هستيم، اما اين موضوع بازيكنان را از انتخاب آن دلسرد نمي‌كند. اين قهرمان برنده‌ي نهايي لاين مياني است كه تنها جلوي برخي از هيروهاي بازي نظير Huskar سر تعظيم فرود مي‌آورد. اين قهرمان حتي با تمام اين نرف‌ها باز هم انتخاب مي‌شود و اين چرخه ادامه مي‌يابد. بارها و بارها زمان مورد نياز براي استفاده از مهارت‌هاي اين قهرمان تغيير يافته و اين كار نتيجه‌اي به‌دنبال نداشته است، اما به نظر مي‌رسد كه آيس فراگ اين‌بار با افزايش Cooldown هر دو مهارت Ghost Ship و X Marks the Spot سوراخي را در بادبان‌هاي كشتي Kunkka ايجاد كرده است.

منبع : https://www.vpesports.com/dota2/dota-2-patch-7-22h-released-kunkka-mirana-night-stalker-and-tiny-hit-by-the-nerf-hammer


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۷:۵۵ ] [ امير روزي طلب ]

اينفوگرافيك چيست؟

اينفوگرافيك بيانگر ارزش و كارايي ارتباط تصويري است.

بيشتر ادراك ما از محيط پيرامونمان به وسيله چشم‌هايمان است و مغز هم علاقه زيادي به تجزيه و تحليل اطلاعات به صورت تصويري دارد، پس اگر اطلاع رساني و انتقال پيام به كمك تصوير انجام پذيرد اثرگذاري و مدت ماندگاري آن در ذهن بيشتر است.تعريف بالا خلاصه‌اي از اينفوگرافيك به زبان ساده بود.

استفاده از اينفوگرافيك لزوماً به معني استفاده از تصاوير ساده نيست بلكه مي تواند شامل عكس، نقشه، دياگرام، نمودار و غيره باشد.از محبوبيت اينفوگرافيك ها مي توان به قابليت تبديل محتواي متني استاندارد به يك محتواي تصويري كه قابل درك آسان است، اشاره كرد.احتمالاً به همين دليل است كه بيشتر بازارياب هاي ديجيتال و طرفداران سئو توانايي اينفوگرافيك در بازاريابي ديجيتال را بسيار بالا مي دانند.

دلايل استفاده از اينفوگرافيك در بازاريابي ديجيتال

 

 استفاده از اينفوگرافيك در محتواي وب سايت باعث بهبود سئو و در نتيجه افزايش ترافيك وب سايت مي شود.
 توجه افراد را بهتر جلب مي كند، زيرا همانطور كه گفتيم مغز انسان تصاوير بصري را بهتر مي فهمد.
 اينفوگرافيك شانس بالايي دارد كه به طور ويروسي ( viral marketing ) گسترش يابد و بين كاربران پخش شود، در توييتر ريتوييت اينفوگرافيك ها حدود 800 برابر ريتوييت ساير پست هاست كه اين رقم قابل توجهي است.
 دليل مهم ديگر اين است كه اينفوگرافيك، آگاهي نسبت به برند را افزايش مي دهد و حرفه اي بودن را به نمايش مي گذارد.
 محتوايي است كه به راحتي مي تواند مجددا به اشتراگ گذاشته شود و بارها مورد استفاده قرار بگيرد.
 اينفوگرافيك هاي توليد شده علاوه بر استفاده در فضاي آنلاين و ديجيتال، مي توانند در تبليغات كاغذي شركت نيز چاپ بشوند و اين هماهنگي تصويري را براي مخاطب به وجود مي آورد و به گسترش آگاهي برند كمك مي كند.
سخن آخر در رابطه با اينفوگرافيك

در نهايت مي توان گفت اينفوگرافيك چهار خدمت حياتي را مي تواند ارائه كند: ارزش پيشنهادي، ساختن يك برند، بيان يك داستان، و حركت مخاطبين مشتاق در طول پروسه خريد.

حال به قسمت جذاب دوم مقاله مي رسيم.

براي مطالعه كامل اين مقاله آموزشي حتما روي لينك زير كليك كنيد...

https://webdaran.com/what-is-affiliate-marketing-and-infographick/


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۰:۰۷ ] [ امير روزي طلب ]

در جريان خبرهاي تازه بازي The Last of Us Part 2، مشخص شد كه اين بازي فاقد بخش آنلاين خواهد بود؛ خبري كه باتوجه به عملكرد اخير ناتي‌داگ براي طراحي حالت آنلاين بازي، كاملا غيرمنتظره بود.

بالاخره به‌روز Outbreak Day رسيديم و خبرهاي جديد از بازي The Last of Us Part 2. پيش‌تر اعلام شده بود كه در جريان اين روز به‌خصوص قرار است يك رويداد ويژه براي رسانه‌ها برگزار و يك محتواي ويژه از مراحل داستاني بازي كه حدودا ۳ ساعت تجربه‌اش به‌طول مي‌انجامد، در اختيار رسانه‌ها قرار داده شود تا بتوانند از تجربه‌ي بازي براي دنبال‌كنندگان و مخاطبان خود بنويسند.

حالا و در جريان‌ آخرين اخبار بازي مشخص شده كه بازي The Last of Us 2 برخلاف نسخه‌ي قبلي خود از بخش رقابتي آنلاين و در كل،‌ هيچ فرم از بخش آنلاين بهره نخواهد برد. رهبر تيم طراحي The Last of Us Part 2 يعني اميليا شاتز در گفت‌وگو با بلاگ PC Gamer، درباره‌ي بخش آنلاين بازي و عدم وجود آن در اثر نام‌برده چنين گفت:

 

ما روي ارائه‌ي يك تجربه‌ي تك‌نفره‌ي باكيفيت متمركز هستيم و درنتيجه‌، The Last of Us Part 2 را تنها در قالب يك اثر تك‌‌نفره خواهيم ساخت و بله، اين بازي تنها يك اثر تك‌نفره است و حالت چندنفره نخواهد داشت.

موضوع بهره نبردن The Last of Us Part 2 از يك بخش چندنفره‌ي آنلاين با توجه به‌عملكرد تيم ناتي‌داگ در استخدام نيروهاي مختلف براي ساخت يك حالت چندنفره براي بازي و صحبت‌هايي كه اخيرا پيرامون انتشار نسخه‌ي بتاي بخش چندنفره‌ي بازي مي‌شد، خبري كاملا غيرمنتظره است. البته كه با استناد به‌اين خبر مي‌توانيم از تمركز تمام و كمال ناتي‌داگ روي بخش تك‌نفره‌ي بازي اطمينان حاصل كنيم اما براي كساني كه دوست داشتند ببينند حالت چندنفره‌ و باكيفيت TLOU 1 چطور قرار بود در قسمت دوم پيشرفت كند و قدم‌هايي روبه‌جلو بردارد، اين خبر قطعا نااميدكننده خواهد بود. به‌هرحال بايد صبر كنيم و ببينيم كه در زمان عرضه‌ي اثر، ناتي‌داگ چطور بازي‌اي را براي ما ترتيب داده است.

The Last of Us Part 2 در تاريخ ۲ اسفند (۲۱ فوريه) به‌صورت انحصاري راهي پلي استيشن 4 خواهد شد.

منبع : dualshockers


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۷:۵۶ ] [ امير روزي طلب ]

اينستاگرام در جديدترين نسخه‌ي بتا اپليكيشن خود، تم تيره را براي استفاده راحت‌تر در محيط‌هاي تاريك اضافه كرده است.

به‌لطف پشتيباني گسترده از تم تيره در اندرويد ۱۰ و iOS 13، در ماه‌هاي اخير شاهد افزايش محبوبيت تم تيره يا همان دارك مود در بين توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستيم. گوگل و اپل اغلب برنامه‌هاي خود را با اين شكل‌و‌شمايل جديد به‌روزرساني كرده‌اند؛ اما هنوز تعداد زيادي از برنامه‌هاي شخص‌ثالث همچنان در ظاهر قبلي و روشنِ خود ظاهر مي‌شوند.

با‌اين‌حال، به‌نظر مي‌رسد اين رويه‌ آرام‌آرام در حال تغيير است؛ زيرا در جديدترين نسخه‌ي آزمايش اينستاگرام، شاهد فعال‌سازي تم تيره هستيم كه ظاهر جديدي به اين شبكه‌ي اجتماعي عكس‌محور مي‌بخشد. فعلا اين قابليت فقط براي نسخه‌ي اندرويدي اينستاگرام دردسترس قرار گرفته است؛ ولي انتظار مي‌رود در روز‌هاي آينده شاهد قابليت يادشده در نسخه‌ي iOS باشيم.

اگر از نسخه‌ي آزمايشي اينستاگرام روي گوشي اندرويدي خود استفاده مي‌كنيد، براي مراجعه به قسمت تنظيمات اندكي صبر كنيد و پيش‌ از همه‌چيز درباره‌ي نسخه‌ي سيستم‌عاملتان اطلاعات كسب كنيد؛ زيرا براي فعال‌سازي تم تيره بايد به تنظيمات اندرويد ۱۰ مراجعه كنيد كه از تم تيره پشتيباني سيستمي مي‌كند؛ بنابراين، گزينه‌ي مجزايي در اپليكيشن وجود ندارد. ظاهر تم تيره به‌صورت آزمايشي پياده‌سازي شده است؛ باوجود‌اين، شاهد عملكرد مناسب رابط كاربري هستيم.

 

بسياري از كاربران درباره‌ي كاركرد ناصحيح اين قابليت در اندرويد ۹ خبر داده‌اند؛ اما طبق گفته‌ي وب‌سايت 9to5google، كاربران اين نسخه از اندرويد مي‌توانند با مراجعه به تنظيمات Developr Options‌ و قراردادن گزينه‌ي Dark Mode روي حالت هميشه روشن، از تم تيره در اينستاگرام نيز مانند اندرويد ۱۰ استفاده كنند.

با‌‌ تمام اين‌ اوصاف، آن‌ دسته از كاربراني كه از نسخه‌هاي پايين‌تر اندرويد استفاده مي‌كنند و اميدي به به‌روزرساني سيستم‌عامل دستگاه خود ندارند، بايد تا اضافه‌شدن گزينه‌اي براي فعال‌سازي تم تيره در تنظيمات داخلي اپليكيشن اينستاگرام صبر كنند.

اگر قصد آزمايش اين قابليت جديد را داريد، مي‌توانيد ازطريق اين لينك جديدترين نسخه‌ي آزمايش اينستاگرام با شماره‌ي ۱۱۴.۰.۰.۰.۲۴ را دانلود و نصب كنيد.

آيا پشتيباني اپليكيشن‌ها از تم تيره را اتفاق مثبتي در دنياي نرم‌افزار قلمداد مي‌كنيد؟ ديدگاه خود را درباره‌ي اين موضوع با ما و ديگر كاربران به‌اشتراك بگذاريد.

منبع : https://www.phonearena.com/news/Instagram-beta-update-Android-dark-mode_id119193


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۱۰:۰۴ ] [ امير روزي طلب ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By blogc :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب